T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
MANİSA / YUNUSEMRE - Şehit Fatih Kalu Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi

Haberler

Ekm

Evliya Çelebi Projesi kapsamında öğrencilerimiz kitap tahlili gerçekleştirdiler. Üstad Sezai Karakoç'un "Diriliş Neslinin Amentüsü" adlı kitabı müzakere edildi. Öğrencilerimiz kitabı okuduktan sonra kendi yorumlarıyla karşılıklı müzakereye katılarak kitabı derinlemesine anlama imkanı buldular. Şehit Samet Uslu Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi kütüphanesinde gerçekleştirilen müzakereye paydaş okulumuzun öğrencileri de katılarak verimli bir değerlendirme gerçekleştirildi.Müzakereye Trabzon İl Müftülüğü Vaizi Ahmet Taş hocamız da katkı sundular. Katkıları için hocamıza teşekkür ederiz.

Ekm

Şehzade Şehirleri Aynı Sınıfta Buluştular. (Trabzon&Manisa) Evliya Çelebi Projesi kapsamında öğrencilerimiz, planlamada yer alan derslere akatılım sağladılar. Derslerde katılım sağlayan öğrencileriz, farklı sınıf ortamında ve farklı bir öğretmenden ders almanın ayrıcalığını yaşadılar. Farklı şehirlerden ve bölgelerden aynı sınıf ortamında derse katılmanın heyecanını yaşan öğrencilerimiz, Kültür ve Medeniyetimizin zenginliklerini yakından tanıma, paylaşma, farkındalıkoluşturma imkanını buldular. Yine proje kapsamında öğrencimiz sosyal sorumluluk projelerinde görev aldılar. Öğrencilerimiz yöresel yemekleri yapma ve tatma imkanı buldular.

Ekm

Evliya Çelebi Projesi kapsamında Trabzon da bulunan öğretmenlerimiz e-twinng proje ortağımız olan Trabzon Faruk Başaran Bilim ve Sanat Merkezi'ni ziyaret etti. İlgi ve alakaları için Trabzon Bilim ve Sanat Merkezi Müdürü Abdulvahap Altın'a teşekkür ederiz.

Ağu

Oku- Yorum Projesi Gerçekleştirildi. 

Oku-Yorum Projesi kapsamında okulumuz bünyesinde öğrencilerimi arasından altı takım oluşturuldu. Oluşturulan takımlar proje öğretmenlerimizin sorumluluk ve takibinde kitap okuma çizelgelerine göre okumalarını gerçekleştirdiler. Proje de belirlenen on farklı kitabın tamamını takımlardaki öğrencilerimiz okuyup kitap tahlilleri gerçekleştirdiler. Öğrencilerimiz kitapları kendi grupları içinde değerlendirdikleri gibi okulumuz seminer salonunda diğer arkadaşları ile değerlendirme imkanı buldular. Okunan kitaplardan ve farklı gruplardan belirlenen öğrenciler, proje kapsamında yer almayan öğrencilere sunumlarını gerçekleştirdiler.

 

Projenin okulumuzdaki okuma kültürüne katkı sunduğu, öğrencilerimizin okuma bilincini geliştirdiği, okuduklarını analiz etme, yorumlama, çıkarımda bulunma ve sunma gibi bireysel gelişimlerine katkı sunduğu görüldü.

Şbt